Jdi na obsah Jdi na menu
 

Škoda 105

Škoda 105 s motorem o objemu 1046 cm3 a Škoda 120 s motorem 1174 cm3  byly dva základní modely typu interně značeného 742. Vyráběly se v různých úpravách a v průběhu let se postupně měnily.

Tyto změny neznamenaly jen úpravy karoserie. Od roku 1983 se vozy typu 742 vyráběly např. s širším rozchodem kol, hřebenovým řízením, třináctipalcovými koly, plastovými nárazníky a dalšími modernizovanými prvky.

Výrobní řada: Škoda 105 S; 105 L; 105 GL; 105 SP (typ 742)
Výrobní období: 1976 – 1987
Počet vyrobených kusů: 840 561
Charakteristika: osobní automobil s pohonem zadních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou
Objem motoru: 1046 ccm
Výkon: 33,1 kW při 4800 ot./min.
Točivý moment: 72,8 Nm při 3000 ot./min.
Převodovka: v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka – motor

Rychlost: 130 km/h
Zrychlení: 24 s
Spotřeba: 6,3 až 9,5 litrů na 100 km

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: (do roku 1983) 4160 x 1595 x 1400 mm, (od roku 1983) 4200 x 1610 x 1400 mm
Váha: pohotovostní podle typu a provedení 855 až 915 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; uzavřená; Škoda 105 S; 105 L; 105 GL – pětimístný sedan; Škoda 105 SP – servisní vůz s dvoumístnou karoserií sedan