Jdi na obsah Jdi na menu
 

Škoda 120

Škoda 120 se představila v tehdejším Československu v roce 1976 na veletrhu v Brně a přinesla řadu konstrukčních novinek – a to i přesto, že byla zachována v té době již neperspektivní koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol.

Vůz Škoda 120 se mohl pochlubit zcela novou karoserií a interiérem včetně přístrojové desky.


Přibyly také další prvky pasivní a aktivní bezpečnosti. Ojedinělý byl způsob otevírání víka zavazadlového prostoru do strany, který připomínal koncertní křídlo.

Výrobní řada: Škoda 120; 120 L; 120 LE; 120 GL; 120 LS; 120 GLS; 120 LX; 125 L (typ 742)
Výrobní období: 1976 - 1990
Počet vyrobených kusů: 1 070 693
Charakteristika: osobní automobil s pohonem zadních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou
Objem motoru: 1174 ccm
Výkon: 36,7 kW při 4200 ot./min. (120, 120 L, 120 LE, 120 GL); 40,5 kW při 5200 ot./min. (120 LS, 120 GLS, 120 LX, 125 L)
Točivý moment: 82 Nm při 3000 ot./min. (120; 120 L; 120 LE; 120 GL); 85;5 Nm při 3250 ot./min. (120 LS; 120 GLS); 85;5 Nm při 3050 ot./min. (120 LX; 125 L)
Převodovka: v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka – motor

Rychlost: 140 km/h (120, 120 L, 120 LE, 120 GL), 150 km/h (120 LS, 120 GLS, 120 LX, 125 L)
Zrychlení: 20 s (120, 120 L, 120 LE, 120 GL), 18 s (120 LS, 120 GLS, 120 LX, 125 L)
Spotřeba: 6,4 až 9,7 litru na 100 km (120, 120 L, 120 LE, 120 GL), 6,5 až 9,7 litru na 100 km (120 LS, 120 GLS), 5,8 - 8,9 litru na 100 km (120 LX, 125 L)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: (do roku 1983) 4160 x 1595 x 1400 mm, (od roku 1983) 4200 x 1610 x 1400 mm
Váha: pohotovostní podle typu a provedení 855 až 915 kg
Karoserie:  celokovová; samonosná; uzavřená – pětimístný sedan

Poznámka: v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno 1 070 693 vozů Škoda 120 (všechna provedení), z toho 50 041 vozů Škoda 125 L