Jdi na obsah Jdi na menu
 

Škoda 130

Škoda 130 se objevila v roce 1984 – tedy rok poté, co byla provedena modernizace vozů Škoda 120 a 105.

Škoda 130 získala kromě všech vylepšení předchozích modelů navíc i pětistupňovou převodovku, vlečenou zadní nápravu a především výkonnější motor o objemu 1289 cm3.

Výrobní řada: Škoda 130 L; 130 GL (typ 742); Škoda 135 L; 136 L; 135 GL; 136 GL (typ 746)
Výrobní období: 1984 - 1990
Počet vyrobených kusů: 52 400
Charakteristika: osobní automobil s pohonem zadních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou
Objem motoru: 1289 ccm
Výkon: 43 kW při 5000 ot./min. (130, 135); 46 kW při 5000 ot./min. (136)
Točivý moment: 94 Nm při 3250 ot./min. (135); 97 Nm při 2850 ot./min. (130); 100 Nm při 3000 ot./min. (136)
Převodovka: v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka – motor

Rychlost: 150 km/h
Zrychlení: 17 s (130), 15 s (135), 14 s (136)
Spotřeba: 5,8 až 8,9 litru na 100 km (130), 5,7 až 8,9 litru na 100 km (135, 136)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4200 x 1610 x 1400 mm
Váha: pohotovostní podle typu a provedení 855 až 890 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; uzavřená; pětimístný sedan

Poznámka: v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno 49 749 vozů Škoda 130 L, 130 GL, 1020 vozů Škoda 135 L, 135 GL, 1631 vozů Škoda 136 L, 136 GL

 

Škoda 135 GLi

Datum: 23. 8. 2010
Fotografií: 1
Složek: 0