Jdi na obsah Jdi na menu
 

Škoda favorit

Favorit byl prvním modelem značky Škoda s motorem umístěným vpředu a přední hnanou nápravou. Karoserii navrhla italská karosárna Bertone.

Svoji premiéru měl Favorit v červenci 1987 a až do roku 1990 se vyráběl souběžně s vozy typové řady Škoda 105/120/130. Jednalo se o hatchback se splývavou zádí a základním motorem o objemu 1289 cm3.


Vzhledem ke zpřísněným emisním předpisům se na trhu začaly postupně objevovat Favority s různě modifikovanými motory, nejprve neřízeným a později i řízeným katalyzátorem. Automobilka nabízela řadu limitovaných sérií tak zvaných akčních modelů (Black Line, Silver Line, Comfort Line, Green Line, Special Line, Sport Line, Solitaire) s nadstandardní výbavou.

Výrobní řada: Škoda Favorit 135 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; L Praktik; Škoda Favorit 136 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; Li; LSi; L Praktik
Výrobní období: 1987 – 1995
Počet vyrobených kusů: 783 167
Charakteristika: osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1289 ccm
Výkon: 43 kW při 5000 ot./min.; 40 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (135); 46 kW při 5000 ot./min.; 50 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (136)
Točivý moment:  94 Nm při 3000 až 3250 ot./min. (135); 100 Nm při 3000 až 3750 ot./min. (136)
Převodovka: v bloku s rozvodovkou a motorem

Rychlost: 150 km/h (motor 50 kW)
Zrychlení: 14 s (motor 50 kW)
Spotřeba: (90 km/h – 120 km/h – město) 5,2 – 7,0 – 7,6 litru/100 km (motor 46 kW) až 5,7 – 7,9 – 8,3 litru/100 km (motor 40 kW)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 3815 x 1620 x 1415 mm
Váha: pohotovostní 840 kg; celková 1290 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; Favorit – pětimístný; pětidveřový hatchback; Favorit Praktik – dvoumístný; pětidveřový hatchback

Poznámka: typ 135 vyráběn od roku 1988