Jdi na obsah Jdi na menu
 

Škoda Garde

Typ 743, dvoudveřové kupé odvozené od typu 742, se od roku 1981 vyráběl v pobočném závodě Kvasiny pod názvem Garde, které bylo později (po zavedení zlepšujících prvků z modelu Škoda 130) přejmenováno na Rapid.


Od května 1982 se Garde montov
alo rovněž v Bratislavských automobilových závodech – a jednalo se tak o vůbec první sériově vyráběný vůz na Slovensku.

Výrobní období: 1981 – 1984
Počet vyrobených kusů: 11 179
Charakteristika: osobní automobil s pohonem zadních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kap
alinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou
Objem motoru: 1174 ccm (Garde); 1289 ccm
Výkon: 40,5 kW při 5200 ot./min. (Garde,); 43 kW při 5000 ot./min.
Točivý moment: 85,5 Nm při 3250 ot/min (Garde);  94 Nm při 3250 ot/min
Převodovka: v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka – motor

Rychlost: 150 km/h
Zrychlení: 18 s
Spotřeba: 6,5 až 9,7 litru na 100 km
Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: Škoda Garde: 4175 x 1610 x 1400 mm
Váha: pohotovostní podle typu a provedení 855 až 915 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; uzavřená – čtyřmístné coupé